وبسایت اختصاصی

اهمیت یک وبسایت اینترنتی بر رشد و بهبود کسب و کارهای مختلف اعم از تجارت‌های الکترونیک و حتی تجارت‌های غیر الکترونیک امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیستزمانی بود که فقط فعالیت‌های اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، اما امروزه با گسترش اینترنت هر فعالیت کاری برای افزایش راندمان خود نیاز به یک وبسایت دارد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای جذب مخاطب یا ارتباط با مخاطبین فعلی خود از طراحی سایت برای کسب و کارشان استفاه می‌کنندهمچنین بسیاری از فرصت‌های فعالیت با همکاران خارجی از طریق وبسایت فراهم می‌شوند.

 به همین دلیل شرکت اسپادان نیز اقدام به راه اندازی سایتهای اختصاصی برای کاربران خود کرده است. اما قبل از توضیح مراحل ثبت درخواست راه اندازی سایت اختصاصی در استفاده از این وبسایت ها به نکته های زیر دقت فرمائید:

 

   1-      ظاهر وبسایت: اولین چیزی که در ورود به یک وبسایت توجه کاربر را به خودش جلب می‌کند، طراحی و ظاهر وبسایت  استکاربران ترجیح می‌دهند مطالب مورد نیاز خود را از وبسایت‌هایی استخراج کنند که ظاهر آن وبسایت‌ها حس خوبی به آنان القاء می‌کندوبسایتی که ظاهر مناسبی ندارد نمی‌تواند کاربر را برای مدت زمان زیادی در خود نگه‌دارد و این امر علاوه بر کاهش عملکرد مفید وبسایت، باعث بروز اشکالاتی همچون افت رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد. شرکت اسپادان تعدادی قالب آماده ارائه داده است که کاربران می توانند بسته به زمینه کاری خود در استفاده از سایت یکی از این قالبها را انتخاب کنند.

برای انتخاب قالب خود وارد سایت  espadanshopservice.ir  شوید

 

   2-   امنیت وبسایت: بحث امنیت نیز یکی از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت یک وبسایت می‌باشدممکن است تمامی فاکتورهای یک وبسایت مناسب را در ایجاد وبسایت خود لحاظ کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی وبسایت فعالیت کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، اما اگر امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه امکان بروز اختلال در وبسایت و به هدر رفتن تمامی زحماتتان باشداز همین رو لازم است که فاکتورهای امنیتی هرچه بیشتر از ابتدای ایجاد یک وبسایت مد نظر قرار گرفته و اعمال شوند.

 

از این رو هنگامی که وبسایت توسط شرکت اسپادان راه اندازی و تحویل شما شد، در ابتدای کاربلافاصله رمز ورود به وبسایت، رمز شناسه ایرنیک و رمزایمیل ساخته شده توسط شرکت اسپادان را تغیر دهید. لازم به ذکر است چنانچه فردی اقدام به تغیر رمز ورود در هرکدام از این مراحل نکند شرکت اسپادان هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت ایجاد شده ندارد.

لازم به ذکر است شرکت اسپادان مسئولیتی در قبال هک شدن سایت شما ندارد.

 

3-    محتوا: مسلماً دلیل اصلی راه‌اندازی یک وبسایت هدایت کاربرانی به وبسایت می‌باشد که به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند. طبعا تولید محتوای منحصر به فرد، مفید، خلاقانه و جذاب استکپی محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به عنوان یک عامل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. سایتی که شرکت اسپادان برای شما راه اندازی می کند فاقد هرگونه محتوای مربوط به زمینه کاری شماست و صرفا محتوای بارگذاری شده مربوط به قالب انتخابی شما است. البته امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم فیلمهای آموشی برروی سایت قرار دهیم تا در این زمینه کاربران عزیز بتوانند هرچه بهتر وبسایت خود را در زمینه محتوا ارتقا دهند. 

در حال حاضر میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش در سایت  espadanshopservice.ir  و مطالعه آن شروع به شخصی سازی سایت خود کنید 

تذکر : لطفا در صورتی که آشنایی کاملی با وردپرس و طراحی سایت ندارید، از بروز رسانی نسخه ورد پرس قالب و یا به روز رسانی افزونه ها جدا خود داری فرمایید.

نکته : پشتیبانی سایت ها به مدت یک سال میباشد و در حد بارگذاری مجدد  قالب است که باعث از بین رفتن اطلاعات بارگذاری شده از طرف شما میشود.

 

 

  4-    تمدید دامنه:  دامنه های واگذارشده توسط شرکت اسپادان ir. می باشند که ثبت هر دامنه معمولا برای یک سال انجام میگیرد. پس از اتمام این دوره، ثبت آن توسط شرکت اسپادان تمدید می گردد.  برای تمدید دامنه، قبل از پایان دوره باید مبلغی به عنوان آبونمان به حساب شرکت اسپادان واریز نمائید و در غیر اینصورت دامنه حذف خواهد شد.

 در صورتی که شما دامنه ای را از قبل خریداری نمو ده اید و مایل هستید که قالب روی دامنه خودتان بارگذاری شود، اطلاعات کامل راجع به دامنه و شناسه ایرنیک خود( در صورت ir.  بودن دامنه) و همچنین سوال امنیتی ایرنیک و رمز ها را همراه مدارکتان به ایمیل مربوطه ارسال کنید.

اگر دامنه شما com.  میباشد اطلاعات ادمین دامنه را کامل ارسال کنید.

5-    هاستینگ سایت: منظور از هاستینگ  فضایی است که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. با توجه به تعداد جایگاههای کاربران میزان هاست اختصاصی به صورت زیر تعیین می شود:

 

کاربران با تعداد جایگاه 1،2،3  :    300 مگابایت​​

 کاربران با تعداد جایگاه 4،5،6 :    500 مگابایت

کاربران با تعداد جایگاه 7        :    1000 مگابایت

 

نکته: ایجاد درگاه پرداخت و اخذ مجوزات لازم به عهده مالک دامنه می باشد.

 سایت ها از هر نوعی که باشند، در بخشی، نیاز به درگاه بانکی خواهید داشت. البته که نیاز فروشگاه های آنلاین، در گرفتن درگاه بانکی واضح تر است؛ اما سایت های دیگری مثل شرکتی، خیریه و ... که ساختار ووکامرسی هم ندارند، بعضا نیاز به درگاه بانکی برای فرایند هایی مثل دریافت حق عضویت، ثبت نام کارگاه و همایش و ... خواهند داشت.

2 روش برای گرفتن درگاه پرداخت وجود دارد 1. مستقیم  2. واسط   که با کمی سرچ در اینترنت میتوانید راجع به مراحل کسب آن اطلاعات بدست آورید.

تفاوت های درگاه پرداخت مستقیم و واسط

  • برای درگاه های پرداخت مستقیم حتما باید اینماد داشته باشید. اما برای درگاه واسط اجباری نیست.
  • درگاه های مستقیم را به صورت اختصاصی روی سایت فعال می کنید و نام و آرم شما روی صفحه پرداخت نشان داده می شود. اما اگر درگاه واسط داشته باشید باید یا جداگانه هزینه بپردازید یا کارمزد بالاتری پرداخت کنید تا امکان استفاده مستقیم وجود داشته باشد.
  • با درگاه مستقیم، کارمزدی هنگام پرداخت ها از شما کم نخواهد شد. اما در درگاه های واسط، کامزدی متناسب با خدمات از شما کم خواهد شد.
  • تسویه حساب ها در درگاه های مستقیم پایا است. یعنی مستقیم به حساب شما وایز می شوند. اما در درگاه های واسط باید مبلغ به حد نصابی برسد تا بتوانید تسویه داشته باشید.
  • در درگاه های بانکی واسط اگر نیاز به پرداخت کارت به کارت باشد، مبلغ 500 تومان کم خواهد شد.

درگاه پرداخت بانکی مستقیم

برای فعال کردن درگاه های پرداخت مستقیم روی سایت نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست و تمامی مراحل را به صورت آنلاین است. هر بانک، واگذاری درگاه خودش را به شرکتی داده که زیر نظر همان بانک فعالیت می کند. به عنوان مثال، برای گرفتن درگاه پرداخت بانک ملت ، باید فرم آنلاینی که شرکت به پرداخت ملت برای این کار در نظر گرفته پر کنید. بقیه بانک ها هم به همین منوال عمل می کنند. پیش از آنکه اقدام به دریافت درگاه پرداخت آنلاین کنید، دو نکته را لازم است بدانید. 

اول آنکه مطمئن شوید برای درگاه مد نظرتان حساب از همان بانک داشته باشید. البته این نکته یک تبصره دارد. برخی از بانک ها اجباری برای این مسئله ندارند. مثلا درگاه بانک سامان را می توانید بدون داشتن حساب از این بانک دریافت کنید. اما برای گرفتن درگاه بانک ملت حتما باید حساب داشته باشید.

نکته دوم (قبلا هم اشاره شد)، آن است که برای دریافت چنین درگاهی نیاز به اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی دارید. پس اقدامات لازم را از طریق سایت https://enamad.ir انجام دهید. پس از دریافت اینماد، می توانید با گذراندن مراحل زیر، درگاه اختصاصی که به نوعی اعتبار سایتتان هم محسوب می شود را دریافت کنید.

  • به سایت شرکتی که درگاه مورد نظر شما را واگذار می کند، مراجعه کنید و فرم آنلاین درخواست گرفتن درگاه پرداخت بانکی را پر کنید.
  • درخواست بررسی و تأیید می شود.
  • مواردی مثل شماره ترمینال، نام کاربری و رمز برایتان ارسال می شود. نوع دیگری هم هست که قرار داد کتبی باید بین شما و شرکت تکمیل شود. بستگی به سیاست شرکت مورد نظرتان دارد. در اینجا برای راحتی شما لیستی از شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت را آورده ایم.
  • در مرحله بعد مستنداتی در اختیارتان قرار می گیرد که درگاه پرداخت با کارهای برنامه نویسی در سایت اضافه کنید. البته اگر از وردپرس استفاده می کنید، این مرحله متفاوت است. چون نیازی به برنامه نویسی و گذاشتن کد در سایت ندارید. بنابراین مرحله بعد مختص کاربران وردپرس است.
  • افزونه های درگاه پرداخت ووکامرس زحمت شما را برای برکد نویسی کم می کنند و در سریع ترین زمان می توانید درگاه را روی سایت فعال کنید.

 

درگاه پرداخت بانکی واسط

دسته دوم از درگاه های پرداخت، به صورت واسطه عمل می کنند و با دریافت پورسانتی، نقل انتقالات پول را برای شما انجام می دهند. بدون آنکه به اینماد نیازی داشته باشید می توانید آنها را روی سایت فعال کنید. قبل از بررسی مراحل دریافت، بهتر است نگاهی به چگونگی کارکرد این درگاه ها داشته باشیم. 

این شرکت ها درگاه های چندین بانک را در اختیار دارند. هزینه های حاصل از سایت شما به حساب آنها ریخته شده و بعد از رسیدن به حد نصاب می توانید درخواست تسویه بزنید و پول به حسابتان واریز خواهد شد. این نوع درگاه ها، در ابتدای شروع به کار یک سایت بسیار مفید هستند و می توانید تا ثبت اینماد از آنها براحتی استفاده کنید.

  • وارد سایت مورد نظرتان شوید و ثبت نام کنید.
  • برای احراز هویت اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه را وارد کنید.
  • تأیید اطلاعات هویتی
  • آدرس سایت را برای دریافت درگاه، ثبت کنید.
  • تأیید دامنه از سمت شرکت درگاه واسط بانکی
  • دریافت API مورد نظر
  • اعلام شماره کارت، شماره حساب، شماره شبا و... برای حساب مقصد(به منظور واریز وجه به حساب شما که پس از رسیدن به حد نصاب انجام می شود.)

 

 

برای درخواست سایت اختصاصی مراحل زیر را طی کنید

1. پروفایل کاربری خود را به روز کنید.در صورت ناقص بودن پروفایل کاربری سایت برای شما آماده نخواهد شد

2. برای انتخاب و ثبت دامنه یکسری قواعد عمومی تحت عنوان قوانین دامنه وجود که به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • در نام دامنه فقط می‌توان از حروف انگلیسی، اعداد و علامت خط تیره (-) استفاده کرد.
  • استفاده کردن از نقطه (.)، خط زیر (ـ)، علامت سوال (؟) و سایر علامات در نام دامنه ممنوع هست.
  • خط تیره (-) در ابتدا و انتهای دامنه نمی‌تواند باشد.
  • تفاوتی بین حروف بزرگ و کوچک انگلیسی در نام دامنه وجود ندارد.
  • فاصله (Space) بین کاراکترهای دامنه مجاز نمی‌باشد.
  • در دامنه‌های ملی (ir) استفاده از عناوین مذهبی، نام مشاهیر، اماکن عمومی و وقایع ملی، نیاز به مجوز کتبی از وزارت ارشاد دارد. همچنین استفاده از نام‌های مرتبط با اینترنت، ایران، اسامی استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها، اسامی تداعی‌کننده فعالیت‌های غیر‌قانونی و اعمال مغایر با قوانین کشور، ممنوع می‌باشد.

حال برای انتخاب دامنه وارد سایت میهن وب هاست   شوید و دامنه مورد نظر خود را در فیلد بالای صفحه وارد کنید تا از آزاد بودن دامنه خود مطمعن شوید.( اگر دامنه شما آزاد نباشد به شما نام هایی مشابه نام انتخابی شما پیشنهاد میکند. در نهایت یک دامنه آزاد برای خود انتخاب کنید و آن را یادداشت کنید.)

3. وارد سایت  espadanshopservice.ir  شوید  و از بین قالب های بارگذاری شده قالب مناسب فعالیت خود در سایت انتخاب کنید و نام ان را یاد داشت کنید

لطفا دقت کنید که نام لاتین قالب را برای ما ارسال کنید

در صورتی که نام قالب را ارسال نکنید ما به طور پیش فرض قالب فروشگاهی  xstore  را برای شما بارگذاری میکنیم

توجه داشته باشید که قالب سایت امکان تغییر  ندارد پس در انتخاب خود دقت کنید.

4. نام دامنه ای که آزاد بود و انتخاب کردید و نام قالب انتخابی خود را به همراه مدارک زیر برای ما به آدرسی که در انتهای صفحه وارد شده است  ارسال کنید.

مدارک لازم:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. کد کاربری اسپادان
  3. کد ملی
  4. نشانی کامل با ذکر استان و شهر
  5. کد پستی
  6. شماره تلفن همراه
  7. عکس کارت ملی 
  8. نام لاتین انتخابی شما برای سایت
  9. نام فارسی سایت شما
  10. نام قالب انتخابی شما برای سایت

لطفا مدارک خود را به ایمیل زیر ارسال کنید.

info@espadanshopservice.ir

 

تذکر :  لطفا مدارک خود را کامل ارسال کنید در صورت ناقص بودن مدارک سایت شما اماده نخواهد شد و همچنین جهت آماده سازی هر چه سریع تر سایت  از آزاد بودن دامنه خود اطمینان حاصل کنید .

 

MrCode.ir